Studia Podyplomowe Konsument we Współczesnym Marketingu (Consumer-Centric Marketing)
Studia Podyplomowe Konsument we Współczesnym Marketingu (Consumer-Centric Marketing) to interdyscyplinarny program edukacyjny, który skupia się na analizie i zrozumieniu zachowań konsumentów w dzisiejszych dynamicznych i zmieniających się warunkach rynkowych.
Interdyscyplinarny program – umożliwiający spojrzenie na konsumentów z perspektywy 360 stopni
Renomowana kadra – złożona z praktyków marketingu, ekspertów PTBRiO i wykładowców akademickich
Holistyczne podejście – dotykające wszystkich ważnych obszarów marketingu: strategii, innowacji, komunikacji etc.
Dlaczego warto?
- Studia umożliwiają rozwinięcie umiejętności analitycznych, kreatywnych i strategicznych, które są niezbędne do skutecznego działania w dzisiejszym konkurencyjnym środowisku biznesowym.
- Absolwenci tego programu będą dobrze przygotowani do podejmowania decyzji marketingowych opartych na dogłębnym zrozumieniu i badaniu zachowań konsumentów, co przyczyni się do osiągania sukcesów w dziedzinie marketingu i sprzedaży.
- Słuchacze zdobędą interdyscyplinarną i praktyczną wiedzę na temat psychologii konsumenta, motywacji zakupowej, procesów podejmowania decyzji oraz wpływu. czynników społecznych, kulturowych i technologicznych na zachowanie konsumenta. Będą również zgłębiać zagadnienia związane z badaniami rynkowymi, analizą danych, trendami konsumenckimi i analizą konkurencji.
- Poprzez współpracę naukowców SGH z praktykami biznesu z PTBRiO (Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii) słuchacze będą mieli szansę zdobycia unikalnej wiedzy – zarówno praktycznej jak i teoretycznej.
Czy dla mnie?
Studia Podyplomowe Konsument we Współczesnym Marketingu (Consumer-Centric Marketing) prowadzone przez doświadczonych wykładowców, którzy łączą teorię z praktyką, zapewniając słuchaczom solidne podstawy teoretyczne oraz umiejętność ich zastosowania w praktyce są skierowane do:
- działów marketingu,
- działów sprzedaży,
- brand managerów,
- badaczy i badaczek rynku,
- PR,
- osób związanych z obsługą klienta,
- agencji reklamowych i kreatywnych.
Program
- Wyzwania we współczesnym marketingu stawiającym w centrum konsumenta.
- Rozwój marketingu i jego rola w budowaniu marek zaspokajających potrzeby konsumentów.
- Podstawy teoretyczne zachowań konsumenckich i ludzkich.
- Wprowadzenie do wartości konsumenckich – postawy, style życia, czas.
- Nowe technologie w biznesie klientocentrycznym.
- Zrównoważone budowanie wartości u konsumentów.
- Badania rynku jako forma zdobywania wiedzy o konsumencie i człowieku.
- Uwarunkowania prawne w marketingu.
- Wycena firm, księgowość i opodatkowanie – opłacalne budowanie wartości dla klientów.
- Design Thinking w budowaniu biznes planu zorientowanego na konsumenta.
- Data Driven Decisions – jak podejmować decyzje na podstawie danych o konsumentach.
- Storytelling i budowanie narracji w reklamie do konsumentów.
- Semiotyka, czyli projektowanie opakowań i komunikacji pod treści kulturowe.
- Komunikacja z konsumentami.
- Budowanie pozycjonowania marki na różnych typach segmentów konsumenckich.
- CX, UX.
- Projektowanie innowacji dla konsumentów.
- Trendy konsumenckie w poszukiwaniu wzrostu.
- Service Design.
- Ekonomia Behawioralna.
- Zarządzanie wynikami badań konsumenckich w organizacji.
- Nowoczesne trendy w zdobywaniu wiedzy – AI, Marketplace, Analityka, VR.
- Wizualizacja danych ważnych prezentacjach.
- Dane panelowe, a ich użyteczność w biznesie.
- Etnografia w służbie biznesu.
- Badania jakościowe czyli dlaczego warto zobaczyć konsumenta.
Kierownik studiów
Head of Knowledge & Thought Leadership w Kantar Polska, Prezes PTBRiO, Adiunkt w Zakładzie Marketingu Wartości SGH. Absolwent 25–lecia Uniwersytetu SWPS w kategorii Biznes. Znalazł się na liście „Insight250” opublikowanej przez ESOMAR w 2023 r. – wyróżniającej pionierów i innowatorów branż opartych na danych z całego świata.
Wykładowcy
Zainteresowania naukowe łączy z pracą badacza rynkowego. Zajmuje się tematyką zachowań konsumentów. Ważną rolę w jej zainteresowaniach pełnią badania ekonomicznego wymiaru czasu wolnego, stylów życia oraz zachowań konsumpcyjnych w czasie wolnym.
Client Business and Kantar Partnership Director w Kantar Polska. Ceniony moderator i facylitator. Od początku kariery prowadzi oraz planuje warsztaty strategiczne dla klientów z wielu branż. Z sukcesem wprowadzał na polski rynek w TNS zagraniczną metodologię warsztatów kreatywnych Supergroup.
Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, związana z branżą badań konsumenckich od ponad 20 lat. Zdobywała doświadczenie zawodowe zarówno po stronie agencji badawczych (dyrektor badań ilościowych w firmach IQS i Ipsos), jak i po stronie producenta w kilku różnych branżach.
Badaczka rynku z wyboru i wykształcenia, członkini zarządu PTBRiO. Absolwentka socjologii UJ na specjalizacji: badanie rynku i analiza polityk publicznych. Ukończyła także pedagogikę o specjalności: animacja społeczno-kulturowa. Wcześniej pracowała w GfK Polonia, tworząc analizy i raporty na podstawie danych z Panelu Gospodarstw Domowych.
Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Radca prawny w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Od 2011 r. wspólnik w kancelarii Górski Grodzki Kancelaria Radców Prawnych s.c. Od 2007 r. prowadzi liczne szkolenia z zakresu prawa. Od 2007 r. wykładowca w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Doktor nauk ekonomicznych, zatrudniona w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Rzeczniczka etyki SGH. Ekspertka i trenerka współpracująca z biznesem i samorządami (opracowywanie strategii, prowadzenie partycypacji, szkolenia, badania) w zakresie: społecznej odpowiedzialności organizacji, zrównoważonego rozwoju (w tym zrównoważonej konsumpcji), etyki biznesu i zarządzania przez wartości, raportowania ESG, partycypacji społecznej i planowania strategicznego.
Pracownik naukowy Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, zatrudniony w Instytucie Zarządzania Wartością. Autor wielu projektów badawczych oraz gospodarczych poświęconych zagadnieniu innowacyjności oraz efektywnemu stymulowaniu współpracy pomiędzy nauką a biznesem.
Studiował filozofię i pedagogikę, a karierę w badaniach rozpoczynał w 1991 r. jako ankieter GFK. Pracował potem jako badacz, szef zespołu, dyrektor do spraw rozwoju, dyrektor działu strategii, przechodząc przez ARC, IQS, Young & Rubbicam. Od 2010 r. prowadzi własną pracownię badań i strategii Synergion, w latach 2016–2020 także agencję reklamową Simply By, która za swoją pierwszą kampanię zdobyła nagrodę EFFIE.
Doktor nauk ekonomicznych. Wiedzę praktyczną zdobywał w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (nadzorując rynek kapitałowy w Polsce w latach 2004–2005) oraz w spółkach technologicznych (jako członek zarządu i prezes). Specjalizuje się w tematach Big Data, Blockchain, Start–upach technologicznych i teorii zarządzania.
Socjolożka z zapleczem psychologicznym. Doświadczona zarówno w pracy po stronie agencji badawczych (Kantar, IQS, ARC) jak i klienta (Play, Ten Square Games, Displate). Członkini PTBRIO, od 2022 r. w zarządzie organizacji. Współautorka rozdziału dot. pisania kwestionariuszy w publikacji „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” wydanej przez PWN w 2021 r.
Projektant usług, strateg UX, trener service design thinking. Specjalizuje się w modelach subskrypcyjnych i usługach opartych na dostępie. CEO w agencji badawczo-projektowej s360 service thinking. Konsultant w Stowarzyszeniu Mobilne Miasto i w Nanovo.
Współautorka i redaktorka książki „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?”. Szczególną estymą darzy obszar ekonomii behawioralnej jako źródła inspiracji dla analiz biznesowych. Prowadzi projekty wymagające wiedzy z obszaru analizy danych, statystyki, analityki e–commerce a także analityki sprzedaży, analityki marketingowej, psychologii poznawczej, behawioralnej i społecznej.
CX/UX Expert, ING Bank Śląski, Centrum Eksperckie Doświadczeń Klienta. Ekonomista z 25-letnim doświadczeniem w różnych branżach (bankowość, konsulting, meble, instytucje samorządowe). Od 17 lat w ING odpowiedzialny za badania po stronie detalicznej banku.
Z wykształcenia kulturoznawca (Uniwersytet Wrocławski i studia doktoranckie SWPS w Warszawie). Współzałożyciel Semiotic Solutions – firmy, która wprowadziła na polski rynek marketingowy semiotykę. Brał udział w ponad 290 projektach semiotycznych dla biznesu. Autor publikacji popularyzujących semiotykę w marketingu w pismach branżowych polskich i międzynarodowych.
Doświadczony badacz ilościowy i jakościowy, specjalizujący się w badaniach marki i komunikacji. Pracując po stronie klienta (Era, T–Mobile, Kompania Piwowarska), agencji strategicznej (One Eleven) i agencji badawczych (Difference, Delikatesy Badawcze) odpowiadał za badania dla największych polskich marek i zrealizował setki (jeśli nie tysiące) projektów badawczych.
Socjolożka z tytułem doktora nauk społecznych, naukowo związana ze studiami kobiecymi oraz socjologią codzienności. Zawodowo badaczka rynku specjalizująca się w procesach innowacyjnych oraz strategicznych. Obecnie Consumer Insights Manager w Grupie Żywiec, gdzie skupia się na strategii portfolio oraz procesach innowacyjnych w kontekście zmieniających się potrzeb konsumentów.
Z badaniami rynku związana od 24 lat, teraz zarządza ponad 20 osobowym zespołem jakościowym w Ipsos. Pracuje z klientami lokalnymi i międzynarodowymi z m.in. branż FMCG, finanse, HC, GAFA; w bardzo różnych tematach (strategia rozwoju produktu, marki i komunikacji; eksploracje, segmentacje, procesy UX, CX, etc.).
Doświadczona facylitatorka i wykładowczyni akademicką (ALK, SGH, UW, UŁ). W latach 2020–2022 członkini zarządu Polskiego Towarzystwa Badań Rynku i Opinii, w ramach swoich działań prowadziła projekt Zbadaj.to (konkurs studencki) oraz Konsument|Trend Impact – Analizę trendów konsumenckich w Polsce.
Badacz narracji reklamowych, marketingowych i politycznych. Scenarzysta tv i autor audycji językowej Program Językowy w TOK FM. Wykładowca retoryki na Wydziale Dziennikarstwa UW. Autor i współautor kilku książek, jak 5 wymiarów człowieka, Mała książeczka o współpracy, Uwięzieni w słowach rodziców, Opowieści o Polsce, Prowadzeni słowami.
Dyrektor Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie, absolwent Instytutu Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Warszawskiego. Przez wiele lat prowadził laboratoria i zajęcia związane z praktycznym zastosowaniem narzędzi etnograficznych w badaniach marketingowych.
Informacje techniczne
Zajęcia będą prowadzone w formie hybrydowej: wykładowca prowadzi zajęcia w uczelni, słuchacze mają do wyboru uczestniczenie w formie zdalnej lub na miejscu.
Zajęcia będą organizowane za pośrednictwem aplikacji Microsoft TEAMS.
POBIERZ APLIKACJĘ MICROSOFT TEAMS
Aplikacja jest bezpłatna dla słuchaczy studiów podyplomowych SGH. Logowanie do aplikacji odbywa się za pośrednictwem kont SGH, które zostają nadane po przyjęciu na studia. Dla całej edycji zostanie stworzony jeden zespół, aby słuchacze mogli utrzymywać ze sobą kontakt. Każde zajęcia będą prowadzone na osobnym kanale. Dzięki temu wszystkie informacje dotyczące zajęć (materiały, zadania, dyskusja) będą w jednym miejscu i będzie można do nich wracać podczas trwania studiów.
Potrzebne będą: komputer stacjonarny, laptop oraz urządzenia mobilne (tablet, smartfon) z systemami operacyjnymi iOS i Android, ewentualnie słuchawki (np. od smartfona, które zawierają wbudowany mikrofon) – poprawiają jakość słuchania wykładu i wypowiedzi słuchaczy podczas dyskusji (w przypadku braku mikrofonu, dyskusja może być prowadzona na czacie).
WYMAGANIA TECHNICZNE aplikacji MICROSOFT TEAMS
Jeśli mają Państwo jakieś wątpliwości dotyczące możliwości studiowania online, to zapraszamy na próbne zajęcia! W tym celu prosimy o kontakt z sekretarzem studiów.
Rekrutacja
1. edycja studiów zostanie uruchomiona w semestrze letnim roku akademickiego 2024/2025.
Zajęcia rozpoczną się w marcu 2025 r.
Rekrutacja trwa.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
umowa o warunkach odpłatności za studia,
Dokument- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem ukończenia studiów jest uczestnictwo w zajęciach i przygotowanie pod opieką promotorów z grona wykładowców SGH pracy końcowej związanej merytorycznie z profilem studiów.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 7500 zł.
Możliwość wpłaty w dwóch równych ratach:
I rata – płatna przy zapisie,
II rata – płatna do 30 września 2025 r.
W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Istnieje możliwość wystawienia faktury VAT
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
Renata Stachowicz
tel.: +48 22 564 92 22
e-mail: rstach@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
dr Michał Lutostański
e-mail: mlutos@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie
al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie
Instytut Zarządzania Wartością
- Studia hybrydowe
- Zajęcia raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele 8:30–16:00.
- Opłata za całość studiów: 7500 zł (możliwe raty).
dr Michał Lutostański
e-mail: mlutos@sgh.waw.pl
Renata Stachowicz
tel.: +48 22 564 92 22
e-mail: rstach@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe